Kaikki pelaajat rekisteröidään Palloliiton Pelipaikka -henkilörekisteriin, mistä myös ostetaan pelipassi sekä tarvittaessa vakuutus.

Palloliitto: Pelipaikka, pelipassit ja vakuutukset

PELIPASSI

Jokaisella viralliseen kilpailutoimintaan osallistuvalla pelaajalla tulee olla voimassa oleva, kyseiseen kilpailutoimintaan oikeuttava pelipassi. Pelipassikausi on kalenterivuosi ja se lunastetaan jokaisen pelaajan kohdalta yksittäisenä huoltajan/pelaajan toimesta. Pelipassien hinnat määräytyvät pelaajan iän mukaisesti ja pelipassi tulee olla maksettuna ennen ensimmäistä virallista ottelua.

Kortteliliigaan osallistuvien pelaajien pelipassi ja vakuutus hankitaan seuran toimesta.

Palloliitto: Pelipaikkaan rekisteröityminen ja pelipassin ostaminen

VAKUUTUS

Jokaisella 19-vuotiaalla ja sitä nuoremmalla pelaajalla tulee olla voimassa oleva kilpaurheilun kattava vakuutusturva.

Aikuisella pelaajalla vakuutusturvan pakollisuus riippuu joukkueen sarjatasosta.

Vakuutusturva voidaan hankkia pelipassin yhteydessä tai erillisenä pelaajan itsensä käyttämän vakuutusyhtiön kautta. Jos vakuutus on hankittu pelaajan itsensä käyttämän vakuutusyhtiön kautta, tulee vakuutuksessa olla maininta, että se kattaa kilpaurheilun. Omasta vakuutuksesta tulee toimittaa todistus joukkueenjohtajalle.

Vapaaehtoistyötä seurassa tekevät kuuluvat ilman erillisiä toimenpiteitä automaattisesti eri lajiliittojen ja Pohjola-yhtiöiden yhteisesti sopiman Tuplaturva-vakuutuksen piiriin. Tupla-turva sisältää sekä vapaaehtoisten tapaturmavakuutuksen että seuran vastuuvakuutuksen. Tapaturma voi sattua esimerkiksi talkoissa, valmennus-, koulutustapahtumissa, kilpailujen järjestelytehtävissä. Vakuutuksesta ei korvata tapaturmaa, jos se on sattunut kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa.

Pelipassien ja Palloliiton tarjoamien vakuutusten hinnasto ja vakuutuksien sisällöt löytyvät täältä.

Jyväskylän Pallokerho r.y.

Kauppakatu 30 A 12